24 november, 2013

et bryllup /

Jeg elsker de fester man gennem livet oplever og for mig betyder det altid noget når folk siger et par ord i taler eller noget andet. Jeg ved ikke hvorfor, men det er dem man husker af en eller anden mærkelig årsag.

For nylig fejrede vi et bryllup, der stod mellem min far og hans kæreste gennem mere end 8 år. På et efterårs-kølig dag i begyndelsen af november, blev de viet på deres gård med udsigt ud over markerne, under det store kastanjetræ. Jeg kan slet ikke forestille mig et mere perfekt location end den.
Det var også en dag, som jeg havde planlagt skulle bruges uden børnene, men fordi der ikke var babysitter muligheder, så kom de med - og det gik også fint nok - selvom man indimellem godt kunne tænke sig at sidde med omkring bordet gennem en hel middag. 

Selv om det var en stille og rolig fest, var der arrangeret lækker mad med fasaner og ænder, skudt på en jagt ugen forinden. Borddekoration tog også inspiration i lidt romantisk country living, med lækre skind i stolene, fjer fra fasanerne på bordet - rigtig fint synes jeg. 

Jeg kan ikke lade være med at mindes min egen bryllupsdag for snart 5 år siden og fordi jeg elsker konceptet omkring at holde fest med sine nærmeste, har min mand og jeg aftalt at vi når vi har 10 år bryllupsjubilæum, holder vi endnu en kæmpe fest. 
Da vi blev gift, var jeg kun 20 år og meget, meget ung. Den fest vi holdt, var rigtig dejlig og meget simpel. Alle vores tætte venner og familie var med til at gøre vores dag helt speciel, virkelig gode minder. 

/ Sarah





23 november, 2013

Den seneste tid /

Hej blogland,
Det er virkelig længe siden jeg har været online i den forstand at jeg har haft tid og mulighed for at passe bloggen. Jeg har været uden computer i snart en måned og det har gjort at det har været en del sværere for mig at passe bloggen og lave nye indlæg, redigere billeder osv. 
Men nu er jeg lige for en kort bemærkning tilbage med et par indlæg, med noget af det der igennem det seneste stykke tid er sket her på matriklen. 

Ud over at jeg er på barsel med Alma, er jeg freelance i den forstand, at jeg hjælper til i min mands foto virksomhed Calero Photography (se med på den nye og forbedrede hjemmeside, der kommer hele tiden nyt på sitet). Jeg er derfor med til at finde nye kunder, tage til møder, koordinerer og en masse andet. 
I den seneste tid har vi haft meget travlt og det er begyndt at give mening og der bliver mere og mere klart at det er det rigtige vi gør. Derudover er nogle af de ting vi laver begyndt at blive mere og mere synlige. Det er mega dejligt og super motiverende og man får lyst til at lave mange nye ting.  


I det seneste nummer af Cover Kids, er der i begyndelsen af bladet en dobbeltsidet reklame for Ticket, et dansk velkendt børnetøjsfirma - med et billede som vi har taget for dem i sommers. De lancerer en linje med hverdagstøj til børn, som vi synes er blevet rigtig fin og location på den røde plads på Nørrebro var de perfekte rammer at præsentere tøjet i.
Livet på barsel går som sagt igang, men aldrig uden tusindvis af ideer i mit hovedet og på ingen måde det der ligner hverken overskud eller ekstra tid til at udføre særligt mange af dem - desværre. 
Vi begynder at glæde os til julen og tager idag i Tivoli med hele familien - og sikkert også resten af Danmark. 
De fine røde bær er noget det jeg især elsker ved vintersæsonen, de er så flotte på grenene og pynter fint i små vaser og giver farve. 

/ Sarah


25 oktober, 2013

Navngivning / Halloween / & en DIY

I sidste weekend holdt vi Almas navngivningsfest for den nærmeste familie. Det blev meget hurtigt planlagt, men vi synes ligesom ikke rigtig at vi kunne lade være og snyde hende for den fest vi også holdt for hendes storesøster.
Det indebar en hel del forberedelser, da jeg oveni hatten havde tildelt festen et Halloween lignende tema. Jeg er aldrig typen der får all-in på et tema, men jeg kan alligevel godt lide at man pynter og planlægger lidt op indenfor et tema.

Derfor holdt vi i sommers til Lunas fødselsdag ballon tema i gule og orange farver, sidste år til hendes fødselsdag var der cirkus tema.

Jeg eller min mand er aldrig særlig gode til at gå taget billeder når vi har gæster, da der som regel er utroligt meget at se til. Men vi nåede alligevel at få taget et par stemningsbilleder ligesom de første gæster begyndte at ankomme.
Jeg selv, er ret godt tilfreds med resultatet og vi havde alle en rigtig hyggelig eftermiddag med kaffe og kage.


Jeg var et par uger før festen begyndt at gemme olivenglas for alle de mange oliven jeg til daglig elsker at spise. Derfor kunne de nemt bruges til at arrangerer en fin lille velkomst-limonade i. Derfor havde jeg vasket og ordnet dem og sat små navneskilte på og pyntet med små flag lavet af masking tape.

Bordet blev pyntet med blade vi havde været ude og samle om formiddagen i skoven og der var masser af stearinlys og efterårsstemning. 

Til at lave de små glas med flagranke brugte jeg flg. 
Alle slags glas (jeg brugte som skrevet, olivenglas)
Jute snor, købt i Søstrene Grene i en skøn lille dåse, så snoren ikke løber rundt. 
Masking tape i forskellige farver.
Saks



Tapen sættes omkring snoren og man klipper tapen som man gerne vil have flagene. Jeg lavede både de små korte til glassene og en lang flagranke som kan tages frem senere igen og bruges både til fødselsdage og jul.
Det var min tanke ihvertfald...



 Håber i alle får en rigtig dejlig weekend - her starter det med en masse regn ser det ud til.
// Sarah



14 oktober, 2013

I skoven

Her i huset har vi stort set alle været syge siden forrige weekend, hader det. Hader specielt når mine piger er syge, det er slet ikke sjovt når lille Alma hoster og hoster.
Nåh, men anyways - jeg fik alligevel taget mig sammen for Lunas skyld og vi gik en tur i skoven igår.
Det er virkelig det bedste ved at flytte ud af byen, at skoven ligger lige ude foran din dør.
Jeg E L S K E R det og det ved jeg pigerne også får glæde af i fremtiden.

  
Planen var at vi skulle samle en masse flotte efterårsblade som vi kunne lave en stor krans ud af. Så vi fyldte poserne og slæbte hele skovbunden med hjem. Jeg har tømt Søstrene Grene for ståltråd og lim, så mon ikke vi finder på noget sjovt at lave med alle disse blade. 
Vi fandt mange ting på skovbunden og min plan var at samle alle disse og lave en stor planche hvor blandt andet navnene på tingene kunne stå så Luna kunne lære hvad de forskellige ting hedder. 
Har i nogle sjove efterårs kreative sysler man skal prøve af?

/ Sarah


DIY / edderkoppespind





Jeg elsker efteråret og alle de flotte farver, temperaturen og den flotte kontrast i den blå himmel og de orange træer.
Forleden fik Luna og jeg samlet en masse kastanjer og hun er efterhånden ved at være så stor til at kunne være med til at lave kreative sysler, så vi tog hul på kastanje-edderkoppe-spindende.

I den kommende weekend skal vi holde Alma's navngivning for familien og derfor var det oplagt at lave det som et Halloween tema og derfor kan vi bruge edderkoppespindende bruges som fin dekoration i vores vinduer. 

Det skal du bruge:
Sort garn
Tændstikker
Lille kniv
Kanstanjer

Skær for i kastanjerne og pres tændstikkerne ind, så de sidder nogenlunde fast. Tag garnet i den ene ende og bind en knude. Snog det derefter skiftevis over og under tændstikkerne, så du får en smule luft mellem linjerne, afslut med at klippe snoren af og bind det forsigtigt fast om enden af en af tændstikkerne. 

God fornøjelse.
/ Sarah



12 oktober, 2013

Pasteller -

De af jer der også følger mig på Instagram så igår at jeg fik lækker ny neglelak med posten. Jeg er rigtig glad for lyse og meget lyserøde farver på neglene og derfor var det oplagt at supplere op, da jeg fandt dem på tilbud her. Så nu er jeg klar til at gå vinteren i møde, med fine rosa negle :o)

Lige siden min mand begyndte at filme for Søstrene Grene og producere deres DIY's har det givet mig stor inspiration til at lave og bruge de mange fine produkter man kan få i butikkerne lige nu. Perlemor gavepapir er perfekt sammen med den spray-metode jeg skrev om sidst, se det her.
Så nu har jeg fyldt op af gavepapir, klar til at gå julen imøde....
Om en uges tid skal vi afholde Alma's navngivning for den nærmeste familie og forberedelser er gået igang. Jeg tænker at det ville være oplagt at holde det som et Halloween-teme idet vi er så tæt på den 31/10. Glæder mig til at vise jer billeder og del meget gerne fif til sjove/gode Halloween kager.

// Sarah


HUSK at du kan få at vide hver eneste gang der er et nyt indlæg ved at følge bloggen med Bloglovin, det kan du gøre ved at klikke her

11 oktober, 2013

Around this place -

STATUS
Barsel med Alma, nyder jeg, men ærlig talt bliver jeg nødt til at indrømme at jeg på ingen måde er god til "bare" at gå hjemme. Det hele går i stå og livet består ikke af så meget andet end huslige opgaver og børnepasning. Jeg nyder det i den forstand, at jeg ved at den her tid aldrig kommer igen - men samtidig glæder jeg mig også til at jeg kan komme igang efter endelig at være blevet færdig med min uddannelse. 

For lidt tid siden, delte jeg nogle billeder med jer om fede borde, der var lavet af paller, indlægget kan du se her. Min far var så sød at tage et par paller med til mig, en dag han alligevel var forbi og de blev derved gjort til mit nye sofabord. Jeg er SÅ glad for det og med de store hjul på er det kun bedre. 


Hjulene fandt jeg herJeg valgte at købe to hjul med bremse og to uden, så er der mulighed for at låse bordet, så det ikke konstant køre væk. 
Overflademæssigt, kan jeg rigtig godt lide det råt, men jeg har alligevel slebet det lidt på alle overflader og kanter, så der ikke er nogle der får splinter eller rifter når de rører ved bordet.

Vores hjem bliver mere og mere sammenhængende for hver dag der går og det nyder jeg virkelig. Specielt når man som mig, bruger så mange timer dagligt herhjemme. Retro og andet farvelade agtigt er rent ud sagt væk fra min indretning nu og er efterhånden kun repræsenteret på Luna's værelse. Det er faktisk meget rart. (Den flotte røde weekendtaske, er det nyeste skud på Soft Gallery's home collection og er helt vildt lækker)

Jeg købte denne vildt flotte meget enkle plakat hos Stilleben, på min sidste smut-tur til København (nu hvor man er flyttet væk derfra, bliver det mere en udflugt en før) // Sarah

src="http://www.linkwithin.com/pixel.png" Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.