22 november, 2014

Rundt med rullekufferten /

DETTE INDLÆG BLIVER INTRODUKTIONEN,
på en række indlæg med et emne om at være selvstændig i et familiefirma, som jeg længe gerne har ville gå omkring. Nu springer jeg ud i det og så må vi se i hvilken retning det bærer hen.

Som i ved, har jeg i fællesskab med min fars kone og min far samt mine søstre startet virksomheden Ellemark.dk som er en design virksomhed og en web-shop. Vi er begyndt helt fra bunden og med mange ting har vi ikke erfaring og skal lære sammen og ad hinanden. Vi er i en process, der indtil videre har varet i halvandet års tid.  Det skal ikke være en hemmelighed at det er hårdt at arbejde med familie, det er ligesom om nogle af de normale barriere er væk? Dem der arbejder med familie, ved sikkert hvad jeg mener. Det har været en spændende rejse, so far og vi sigter højt for vi vil gerne blive til en succes! Men, hvorfor er det så, at man indeni hovedet er så fu.... præget af den der jantelov, der konstant minder en om, at man ikke er god nok, ikke skal tro osv. Den modarbejder ligesom de mål man i famlende blinde prøver at opstille for noget der ingen sikkerhed er i. Det fylder meget af ens tanker og i mit tilfælde er det kilden til at føle mig en smule små-stresset til tider.
Vi har nu nået at producerer og designe, 4 kollektioner, alt sammen i natursten som vi alle ved er super trendy for tiden, mest i form af marmor. Vi arbejder med andre natursten...Det er blevet til en web-shop, hvor du også kan finde et par andre type produkter såsom tekstil og lidt tilbehør.

Det er mig der som udgangspunkt styrer projektet og jeg har rigtig mange hatte på hver eneste dag, det på en og sammen gang et meget stort ansvar og det er ikke alt jeg har lige meget erfaring med. Meget skal læres, helt fra bunden og det forstår jeg godt! Alt fra produktudvikling, salgstrategi, website, PR og markedsføring, lager, forsendelse og kundeservice.....
Salg skal der jo til, og de som har læst med her på bloggen tidligere, har også læst mit indlæg om at være en smule introvert, og de vil så også forstå hvor stor en udfordring det så lige pludselig kan være når man bliver tvunget til at skulle ud i folkemængden og ringe dørklokker. Skræmmende, det er det eneste ord jeg kan komme på! Udstyret med en rulle-kuffert og sendt rundt i Københavns gader og besøge butikker - uanmeldt, med henblik på at fortælle dem og vise dem dele af vores sortiment og koncept. Min egen erfaring, som salgsassistent i flere butikker, siger at de her mennesker der kommer ind ad døren med den der kuffert, allerede er doomed inden de overhovedet har sagt et ord. Og det er man også, når folk så jeg forsøgte at slæbe en p.... tung kuffert ind i deres butik, ændrede deres smil sig til en lille mere stram mine og et pænt nej tak!
Hvor er det bare hårdt, for det første at skulle tage sig sammen til overhovedet at få salgstalen i orden, øve den inden i hovedet, slæbe rundt på en masse ting, stor-svedene af nervøsitet og ubehag... Øh, nej ikke noget der minder om overskud fra min side! Et enkelt sted gik det godt, heldigvis og jeg var så lettet efter at have fået lov til at vise og fortælle - for nogle der giver sig tid, kan se at vi har brugt meget tid på at lave nogle produkter af en rigtig god kvalitet og med en rigtig flot finish! Det skal jeg blot lære at tro på - tror jeg!

Nåh, men det her blev et meget langt indlæg - helt uden billeder - kun med mine tanker.
Jeg ved der kommer flere, for mit hoved er fuldstændig ved at eksplodere med tanker/bekymringer - så jeg bliver nok nødt til at komme af med dem på den ene eller den anden måde.

Hav en skøn weekend.
Sarah

1 kommentar:

  1. Det er nogle super fine og enkle ting i laver Sarah. Jeg krydser fingre for, at jeres lille familievirksomhed får vind i sejlene :)

    SvarSlet

src="http://www.linkwithin.com/pixel.png" Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.