29 april, 2015

BERLIN / så mødes vi igen..

En forlænget weekend i Berlin er aldrig en dårlig idé, vel?

Vi tog beslutningen for nogle måneder siden og bestilte en forældre-tur til Berlin. Det var vigtigst for os at det var nemt at komme frem og tilbage, samt ikke alt for omkosteligt.

Vi tog afsted med EasyJet torsdag aften og ankom i til vores lejede lejlighed kl. 23.00.

fredag begyndte med brunch i Mitte og derefter blev dagen brugt på at se de mere turistede attraktioner som East Side Gallery, Det Jødiske Museum, Check-Point Charlie, Fjernsynstårnet...og små dele af Mitte hvori vi boede.
Om aftenen faldt vi for Tommi's Burger Joint der ikke har et særligt stort udvalg men en rigtig god cheeseburger og milkshakes til. Det er helt klar anbefalelsesværdig!

lørdag sov vi længe og spiste sen brunch/frokost. Hele dagen gik vi rundt i Prenzlauerberg. Vi spiste frokost på den hyggeligste og bedste Vietnamesiske restaurant i Berlin (hvis du spørger mig), SiAn.
Vi fortsatte rundt i Mitte om eftermiddagen og endte på en "smart" vandpibe bar og til slut på aftenen en tur langs med vandet tilbage til lejligheden.

søndag morgen tog vi mod lufthavnen og var tilbage i København kl. 10.00.
perfekt forlænget weekend, hvor der er tid til at opleve, spise og hygge. Vi er blevet enige om, hvor vigtigt det alligevel er at give tid til stunder som disse - og det er ok ikke at involverer børnene i det hele.






På hele turen havde jeg min telefon med mig, så min skridt-tæller app i lommen holdte styr på hvor langt vi havde gået. En lidt sjov hobby, som alligevel dokumenterede at vi efter 2 dage i Berlin gik næsten 46 km. Sejt! Find app'en her
God vind og fine billeder, taget af min mand selvfølgelig, fra en forårsweekend i Berlin.
/ Sarah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

src="http://www.linkwithin.com/pixel.png" Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.